Cum să te foloseşti de frică atunci când nu poţi scăpa de ea - Limbajul MintiiLimbajul Mintii
Cum să te foloseşti de frică atunci când nu poţi scăpa de ea

.

POza_1

 

„Fiecare dintre noi, la un moment dat, este nevoit să se confrunte cu propriile frici, să se pună faţă în faţă cu ele. Felul în care ne descurcăm cu fricile noastre va determina ce anume vom face cu restul vieţii noastre, cu felul în care vom fi dispuşi să ne dăm voie să experimentăm aventura sau să ne limităm, fiindu-ne frică de ea”. ~ Judy Blume

 

 

Atâta timp cât suntem capabili să avem sentimente, este normal ca uneori să ne fie şi frică.

 

În viaţa noastră mereu facem cunoştinţă cu frica.

 

O simţim atunci când ne urcăm prima dată pe o bicicletă sau la volanul unei maşini, când dăm un examen, când începem un job nou sau când vorbim prima dată în public.

 

Uneori frica ne poate salva viaţa atunci când nu intrăm într-o mare agitată, când nu urcăm un munte pe timp de furtună sau când nu mergem să mângâiem pe cap o fiară sălbatică cu care tocmai ne-am întâlnit prin pădure.

 

 

E bună şi frica însă, din din păcate, de cele mai multe ori ea ne limitează visurile, talentele şi puterile noastre personale.

 

Adesea, frica ne manipulează să rămânem în zona noastră de confort şi siguranţă, de unde ştim deja că nimic nou şi valoros nu putem obţine pentru noi.

 

Puterea fricii începe să ne copleşească.

 

Ea ne afectează treptat gândurile, comportamentele, deciziile, relaţiile, rezultatele,… şi întreaga noastră viaţă.

 

Câteodată pierdem totul tocmai din frica de a pierde.

 

Pierdem oportunităţi în viaţa noastră tocmai pentru că ne este frică să le vedem ca pe nişte oportunităţi.

 

Pierdem poate oameni dragi din viaţa noastră tocmai pentru că ne comportăm faţă de ei cu frica de a nu-i pierde.

 

Poate cea mai rapidă soluţie ca să scăpăm de această frică care ne ţine legaţi şi care ne face să suferim de lipsa unor schimbări şi a unor noi rezultate este să o înfruntăm faţă în faţă.

 

Să încetăm în a găsi mereu căi care să o ocolească şi să mergem la ea ca să o privim fix în ochi.

 

 

Ştiu ce gândeşti. Ce simplu pare atunci când vorbeşti şi ce greu este să faci asta în realitate, nu-i aşa?

 

 

De aceea vreau ca în continuare să-ţi uşurez confruntarea cu frica.

 

 

Vreau să te ajut mai întâi să o descoperi, să-ţi dai seama după ce comportament, emoţie sau crez se ascunde şi apoi să-ţi dau 2 unelte care să te ajute să o înfrunţi.

 

 

De ce anume îţi este frică

 

În orice confruntare, mai întâi trebuie să ştii foarte bine cu cine ai de a face.

 

De multe ori o frică de a ta, nu se manifestă în conştientul tău astfel încât să o recunoşti, să observi semnale de genul îţi tremură mâinile şi genunchii, sau simţi un nod în gât sau în stomac.

 

Foarte des, fricile se manifestă din subconştient, fiind mascate de anumite comportamente, emoţii sau crezuri personale.

 

Sunt oamenii care se afundă în muncă devenind workoholicii, tocmai pentru că le este frică de ceea ce s-ar putea întâmpla dacă ar rămâne în timpul liber singuri cu ei înşişi şi cu dialogul lor interior. Le este frică să audă ceea ce au să-şi spună.

 

Alteori se gândesc că mai bine muncesc decât să meargă acasă şi să fie nevoiţi să facă faţă unei discuţii cu partenerul de cuplu despre problemele din relaţia lor. Le este frică de modul cum ar putea decurge discuţia.

 

Unora le este frică să stea singuri şi să se simtă rău gândind soluţii la problemele lor. Şi atunci nu ratează nici o oportunitatea de a se distrage de la singurătate şi de a se distra, amânând confruntarea cu necazurile pe care le au.

 

Pe unii oameni îi apucă lenea sau se enervează când au de făcut ceva important pentru ei, ascunzând astfel frica lor de eşec.

 

Sunt oameni care îşi ascund fricile în spatele unor crezuri:

 

Eu nu pot să fac asta.

Am făcut tot ceea ce am putut.

Eu nu mă vad pe mine  …

Eu nu cred că asta este pentru mine.

Eu nu merit asta.

De ce tocmai eu trebuie sa fac asta?

Nu am timp de asta acum.

Cred că e bine să mă mai gândesc.

Cand o să consider că este momentul o să fac.

 

În astfel de situaţii, este necesar să conştientizezi ce se află de fapt în spatele comportamentelor, emoţiilor şi afirmaţiilor tale.

 

În spatele unei amânări, a unei neputinţe, a unei neîncrederi sau a unui comportament dus la extrem, poate sta una sau mai multe frici.

 

Aşa că, primul pas în confruntarea cu frica este să o descoperi.

 

Pentru asta poţi să îţi adresezi următoarele întrebări:

 

“De ce anume îmi este frică în acest moment al ezitării mele?

 

Care este frica care mă face să mă comport aşa, să simt ceea ce simt sau să cred ceea ce cred?”

 

“Care este frica care mă blochează în acest moment?”

 

 

După ce ai descoperit care este acea frică poţi începe confruntarea.

 

În continuare o să-ţi dau 2 unelte cu care să te foloseşti de ea în avantajul tău.

 

 

 1.Confruntarea cu frica

 

„Cel mai comun mod prin care oamenii renunţă la o luptă este acela prin care ei se gândesc că nu au nicio putere”– Alice Walker

 

Mi-a plăcut foarte mult un filmul „Johny Q”, cu Denzel Washington. (Ţi-l recomand).

 

El era un biet muncitor, cuminte, la locul lui care îşi întreţinea singur familia, iar ca om nu ieşea cu nimic în evidenţă în faţa celorlalţi.

 

Într-o zi a aflat că fiul său a fost dus la spital pentru că suferise un atac de cord. Doctorii, după ce l-au investigat, au sesizat că are o problemă gravă la inimă şi că trebuie să facă urgent un transplant ca să supravieţuiască.

 

După ce tatăl copilului a aflat că transplantul era foarte scump, el a încercat să facă rost de banii necesari din asigurarea lui de viaţă, dar tocmai aflase că poliţa nu acoperea întreaga operaţie.

 

Era disperat şi se simţea neputincios în faţa a ceea ce i se întâmplase. Soţia lui îl îndemna să facă orice numai să rezolve problema.

 

Era pentru prima dată în viaţa lui când trebuia să fie puternic, însă avea nevoie de o putere pe care nu o simţise niciodată în interiorul lui.

 

I-a trecut prin cap gândul să îi sechestreze pe doctori şi să-i oblige să facă transplantul fără bani, dar îi era frică că va fi împuşcat sau arestat pentru asta şi că nu-şi va mai putea întreţine restul familiei.

 

În momentul în care s-a gândit la viaţa fiului său, l-a cuprins o frică şi mai mare, imaginându-şi ce se va întâmpla dacă fiul său va muri.

 

Această frică în legătură cu dispariţia fiului său a fost atât de puternică încât el a reuşit să treacă peste prima lui frică, cea de a fi arestat sau ucis.

 

Aşa că a luat un pistol de jucărie, a sechestrat tot personalul medical şi i-a forţat pe medici să facă transplantul. În final fiul lui a fost salvat.

 

Eroul nostru a găsit puterea de a trece peste o frică, mânat fiind de o frică şi mai mare.

 

 

Prima confruntare cu fricaFă în aşa fel încât fricii tale „să-i fie frică”

 

Fă în aşa fel încât fricii tale să-i fie frică că există.

 

Gândeşte-te care este un alt lucru de care îţi este frică şi mai mult şi care s-ar putea întâmpla dacă tu stai blocat în frica pe care o ai acum, în prezent. (Fă la fel ca eroul din film).

 

Oamenii trec foarte uşor peste o frică tocmai pentru că îi cuprinde o frică şi mai mare de ceea ce s-ar putea întâmpla dacă nu acţionează acum.

 

Foloseşte şi tu asta! Vei fi uimit de puterea pe care o ai de a-ţi depăşi frica. Nu îţi va veni să crezi de ce eşti în stare să faci.

 

Încearcă să te imaginezi că simţi o frică şi mai mare pentru ceea ce va urma să se întâmple dacă tu nu reuşeşti în nici un fel să îţi depăşeşti frica prezentă.

 

În acest fel, frica prezentă se va dilua sau se va distruge sub influenţa fricii mai mari.

 

Este ca şi în cazul bolii numită S.I.D.A., când o parte din sistemul imunitar este atacat de restul sistemului imunitar şi astfel el începe să se autodistrugă.

 

La fel se autodistruge şi frica prezentă atunci când este atacată de o frică mai mare care acţionează asupra ei la fel cum acţionează ea asupra ta.

 

Întreabă-te

Care sunt lucrurile de care îmi este frică şi mai mult şi care s-ar putea întâmpla dacă nu aş acţiona acum?

 

Ce aş putea pierde din cauza fricii pe care o am şi aş ajunge mai rău decât acum?

 

Care este preţul mult mai mare pe care îl voi plăti mai târziu pentru că acum nu acţionez?

 

 

A doua confruntare cu fricaAprinde lumina în întunericul fricii

 

Încearcă să găseşti o emoţie pozitivă care are intensitate mult mai mare decât cea a fricii tale prezente.

 

Pentru asta gândeşte-te la toate beneficiile de care vei avea parte dacă vei reuşi să depăşeşti blocajul pe care ţi-l crează frica.

 

Gândeşte-te cum va fi viaţa ta când o să treci peste acea frică.

„Decide-te că dorinţa de a avea un lucru este mult mai mare decât frica de acel lucru”– Bill Cosby

 

Întreabă-te:

Ce mă aşteaptă dincolo de frica mea?

Ce aş putea deveni şi nu voi fi niciodată din cauza fricii mele?

 

 

A treia confruntare cu fricaTransformă-ţi frica în fascinaţie

 

Analizează în mintea ta un alt context în care frica pe care o ai este o resursă extraordinar de benefică pentru tine.

 

De exemplu:

 

Dacă îţi este frică să te duci la un interviu, la un examen sau să vorbeşti în public, gândeşte-te că frica pe care o ai te face să te pregăteşti mai bine.

 

Deci în loc să te oprească şi să te blocheze, ea te poate pune în mişcare, în acţiune, ca să îţi atingi un obiectiv.

 

Cu alte cuvinte străduieşte-te să schimbi perspectiva din care îţi priveşti frica şi astfel noul înţeles pe care i-l dai să fie o sursă de energie pentru tine şi nu să te blocheze, să te saboteze.

 

Întreabă-te:

În ce contexte frica mea sau neîncrederea de acum îmi dă energie de acţiune? Spre ce mă direcţionează ea ca să fac?

 

„Fă din frică un motor, nu o frână” –  Paulo Coelho

 

 

 2…. şi dacă te-ai uita la tine dinspre viitor?

 

„Una dintre marile descoperiri pe care o fac oamenii, una dintre marile lor surprize, este că îşi dau seama despre un lucru pe care l- ar fi putut face, abia după ce nu l-au făcut pentru că le-a fost frică” – Henry Ford

 

Acest citat cred că merită să-l scriem cu vopsea roşie pe tavanul dormitoului nostru, ca să îl citim înainte de a ne culca.

 Ne-ar ajuta enorm.

 

Imaginează-ţi că ajungi la un moment aniversar, să zicem de 80 de ani.

 

În acel moment de timp, înţelepciunea şi priceperea ta vor fi foarte mari faţă de momentul prezent.

 

Asta te va face să te gândeşti cu regret la toate acele lucruri pe care frica te-a împiedicat să le faci în trecut.

 

Acea frică pe care o simţi acum, atunci la 80 de ani , nu o vei mai avea.

 

Atunci acea frică va fi demult alungată din mintea ta de către înţelepciunea dobândită de tine, de învăţătura noilor tale experienţe de viaţă.

 

Întreabă-te

Care vor fi regretele mele peste ani şi ani de zile când mă voi gândi că nu am făcut-o?

 

Cum mă voi simţi când peste câţiva ani ştiu că nimic nu m-ar putea opri s-o fac dar din păcate va fi prea târziu?

 

„Nimic nu există în viaţă ca să îţi creeze frică. Totul există doar ca să înţelegi”  – Marie Curie

 

Asta a fost pentru azi.

 

Dacă mai vrei să afli informaţii în plus despre cum să-ţi depăşeşti fricile şi neîncrederea, te rog să-mi scrii un comentariu.

 

Aştept să-mi spui şi dacă aceste informaţii ţi-au fost utile şi dacă te-au ajutat.

 

Cu drag şi cu dorinţa de a-ţi speria toate fricile, 😉

Ciprian

 





Ce părere ai despre acest articol ?

Comentarii

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

De ce sa te inscrii pentru pachet?


bifa Înveţi cum să-ţi pui rapid ordine in minte ca să îţi pui ordine în viaţă

bifa Înveţi cea mai eficientă tehnică de amplificare a încrederii în tine

bifa Afli cum să scapi de negativitate şi amintiri neplăcute

bifa Afli cum să amplifici o emoţie plăcută sau productivă

Ultimele articole