anxietate , frica , nesiguranta , ingrijorare , neliniste , stresLimbajul Mintii
Cum sa scapi rapid si eficient de anxietate si frica

 

Cum_sa_scapi_rapid_de_anxietate_si_frica

 

Salut!

 

Sunt Ciprian Scutariu de la Limbajul Mintii. (www.limbajulmintii.ro).

 

Azi am pregatiti pentru tine un exercitiu foarte fain si foarte usor de facut.

 

Este un exercitiu extrem de eficient care te ajuta sa scapi de ingrijorarea, nelinistea, nesiguranta sau stresul pe care le simti atunci cand ai de facut o actiune importanta pentru tine.

 

Este vorba de ceea ce simti in momentul in care mintea ta incepe sa creeze imaginile unor rezultate infioratoare, adica cand incepe sa-ti fie frica ca o vei da in bara, doar ganditu-te la ceea ce urmeaza sa se intample.

 

Astazi nu vreau sa-ti prezint tehnici de respiratie sau de adoptarea unor pozitii corporale care sa te ajute sa te relaxezi, ci mi-am propus sa iti prezint un exercitiu care pe mine m-a salvat de multe ori, ajutandu-ma sa-mi linistesc frica si sa scap de anxietate atunci cand aveam nevoie.

 

Vei putea face si tu acest exercitiu cu succes, de fiecare data cand iti este frica pentru ca:

 

-dai un examen sau un interviu pentru un job;

-esti la prima intalnire cu viitorul tau partener de cuplu sau prima data cand iti cunosti viitorii socri;

-participi la o competie sportiva;

-ai o intalnire de afaceri si semnarea contractului cu clientul este vitala pentru tine;

-ai o intalnire cu seful tau ca sa-i prezinti un raport;

– zbori cu avionul;

-faci o prezentare in fata unui public numeros;

-joci intr-un film, intr-o piesa de teatru sau te urci pe scena ca sa canti o melodie

-stai acasa si astepti pe cineva care intarzie si nu stii de ce

 

Majoritatea oamenilor cu care eu vorbesc pe email sau care vin la mine la coaching si consiliere, imi spun ca depasirea fricii este cea mai mare problema cu care se confrunta pentru ca ea ii impiedica sa isi atinga obiectivele.

 

Si au dreptate pentru ca atunci cand tu te comporti neadecvat, facandu-ti tot felul de griji in mintea ta, o poti da foarte usor in bara, indiferent cat de pregatit esti ca sa atingi rezultatul dorit.

 

Asa ca hai sa facem impreuna acest exercitiu. Inainte de a incepe vreau sa iti spun un mic secret.

 

Poate ca stii deja ca toate emotiile noastre se manifesta prin senzatiile pe care le simtim in corp. El este cel care ne anunta ca in acel moment noi suntem sub presiunea unei stari emotionale.

 

Insa ceea ce stiu putin omeni este ca senzatiile care apar se deplaseaza prin corpul nostru si foarte interesant este faptul ca ele se si se rotesc intr-un anumit sens.

 

Noi nu suntem obisnuiti sa analizam ce se intampla in corpul nostru atunci cand simtim o emotie si de aceea foarte multi oameni nu si-au indreptat niciodata atentia asupra miscarilor pe care le realizeaza emotiile in corp .

 

Asta probabil si pentru ca uneori suntem atat de prinsi in jocul emotiei ca nu mai gandim liber.

 

Acest exercitiu, te va ajuta sa incepi sa devii foarte atent asupra starile tale emotionale care se propaga prin corpul tau si sa fii tu cel care in final le coordoneaza miscarile.

 

SA INCEPEM !!!

 

Exercitiu : Ameliorarea fricilor prin inversarea anxietatii  

 

Pasul 1 – Gaseste-ti un loc linistit in care sa poti sta comod si sa te simti relaxat. Gandeste-te la o situatie din viata ta care iti provoaca anxietate, ingrijorare, neliniste, nesiguranta, stres sau chiar frica.

 

Pasul 2 – Inchide ochii, relaxeaza-te, respira profund de 5-6 ori si gandeste-te la acel moment stresant pentru tine care te ingrijoreaza si interiorizeaza-ti acea stare, da-ti voie sa o traiesti din plin in prezent.

Observa tot ce se intampla in jurul tau in acele momente, priveste atent toate imaginile din jur, toate sunetele sau vocile pe care le auzi.

 

Pasul – 3 –  In continuare, indreapta-ti atentia spre interiorul tau si concentreaza-te pe locul din corpul tau unde apare emotia, unde incepe ea si incotro se propaga prin corpul tau. Poti sa pui mana in acea zona si sa o misti in directia in care se propaga emotia ta de ingrijorare de neliniste, de frica.

 

Pasul 4 –  Acum, in timp ce observi emotia pe care o simti, vizualizeaza ce culoare are si in ce directie se roteste ea. Chiar daca pentru tine poate ca este o intrebare ciudata, intreaba-ti in gand subconstientul, ce culoare are si in ce sens se invarte ingrijorarea, nelinistea, frica pe care o simti cum se propaga prin corpul tau? (Cu siguranta ca in deplasarea ei dintr-o parte intr-alta a corpului tau, ea se misca astfel incat descrie un cerc care poate fi proiectat in plan orizontal sau in plan vertical si ca atunci cand descrie acel cerc ea are un anumit sens de rotatie. Este ca si cand emotia ta se plimba prin corpul tau descriind o spirala).

 

Pasul 5 –  In continuare, imagineaza-ti ca esti din nou in acea situatie care te streseaza si vizualizeaza cum emotia ta de anxietate apare in acea zona a corpului tau si se deplaseaza in directia stiuta de tine doar ca de aceasta data, schimba tu sensul ei de rotatie si da-i o alta culoare care ti se pare potrivita (culoarea ta preferata). Invarte emotia din ce in ce mai tare in noul ei sens de rotatie si observa cum din ea sar scantei stralucitoare.

 

Pasul 6 –Fii atent atent la ce se intampla in acest moment, la modul cum incepi sa te simti in fata acelei situatii in timp ce colorezi cu alta culoare emotia si o rotesti in sens invers din ce in ce mai tare pana cand din ea sar scantei stralucitoare.

 

Ce zici? Cum ti se pare modalitatea asta prin care te joci cu emotiile tale si de a le invarti prin corp?  🙂 

 

Foloseste aceasta metoda si in alte situatii care te streseaza si observa noua ta senzatie.

 

 

De ce este eficienta aceasta metoda

 

Aceasta metoda te scoate rapid de sub influenta si dominarea unei de anxietate si de frica.

Este foarte eficienta pentru ca in momentul in care iti concentrezi atentia in alta parte, adica la sensul de rotatie si colorarea emotiei din corpul tau, tu practic iti distragi atentia de la imaginile si gandurile tale negative despre rezultatele dezastroase pe care le-ai putea avea.

 

Cu alte cuvinte, pe langa faptul ca tu schimbi rapid efectele ingrijorarii, in plus iti muti atentia de la “nenorocirile si dezastrele” care se intampla doar in mintea ta.

 

 Scrie-mi te rog un comentariu despre acest exercitiu!

 

Spune-mi in ce mod te-a oprit frica pana acum ca sa faci ceva ce ti-ai dorit? Care este raul cel mai mare pe care crezi ca ti-l poate face in viata ta ingrijorarea excesiva?

 

Pe viitor o sa iti prezint metode cu care sa treci usor si peste alte frici. Daca vrei sa discutam despre ceva anume, poti sa imi lasi scris in comentariu. 

 

Pe curand!

 

Cu prietenie si cu anxietate inversata,   😉  

Ciprian Scutariu

 

PS  Daca vrei sa fii ghidat de mine in acest exercitiu, porneste inregistrarea Mp3 de mai jos.  (poti chiar sa o download-ezi  )

 

>>> Ghidarea exercitiului in MP3 <<<

 





Ce părere ai despre acest articol ?

Comentarii

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

De ce sa te inscrii pentru pachet?


bifa Înveţi cum să-ţi pui rapid ordine in minte ca să îţi pui ordine în viaţă

bifa Înveţi cea mai eficientă tehnică de amplificare a încrederii în tine

bifa Afli cum să scapi de negativitate şi amintiri neplăcute

bifa Afli cum să amplifici o emoţie plăcută sau productivă

Ultimele articole