motivatia , motive , motivatieLimbajul Mintii
2 metode mai putin cunoscute de a crea instant motivatia de care ai nevoie

Motivatie

 

Salut si bine ai venit pe Limbajul Mintii !

 

 
Afara e foarte fain, e cald, e soare si as avea toate motivele sa ies la o plimbare.
 
 
Insa am suficienta motivatie sa fac asta?
 
 
Motive am pentru ca as respira aer curat, m-as bucura de culorile toamnei, m-as intalni cu cativa prieteni la o terasa,…. Ah, ce fain ar fi?
 
 
Da’ ceva ma face sa stau in casa. E motivatia mea care tace linistita si nu spune nimic.
 
 
De fapt cred mai curand ca se “gandeste” ea la ceva, dar in sinea ei:
 
 
“Si ce daca ai o gramada de motive sa iesi pe afara. Mai bine uita-te la TV sau poate chemi un vecin pe la tine si-o puneti de-o bere si o barfa”.
 
 
N-o sa fii tu inconjurat de atatea culori, dar e mai simplu. Pentru ca stii ceva? Nu prea ma trage ata ca sa te scot la plimbare.  
 
 
Si mai stii ceva? Nu prea ma trage ata nici sa te pun sa faci sport ca sa fii tu sanatos, nici sa te pun sa inveti ca sa fii tu destept si nici sa te ajut sa-ti capeti increderea in tine ca apoi sa-mi razi in nas ca tu esti stapanul vietii tale,…
 
…si cu ce vrei sa mai continui?
 
 
Or fi ele motive importante pentru tine, baiatule dar fara mine, nici unul nu valoreaza 2 bani. Si stii de ce?
 
 
Pentru ca eu sunt emotia din spatele actiunii, eu te pun miscare. Restul sunt doar niste cuvinte ce pot fi insiruite pe o hartie. Si stii foarte bine unde ajung in final toate hartiile din lumea asta.
 
 
Daca vrei sa ma ai,…. hmmmm…., atunci, cheama-ma! De fapt invata cum sa ma chemi!
 
 
Eu doar asa voi veni la tine. Doar asa o sa mai ai doar pentru tine. EU DECID daca esti demn de mine ca sa ma ai!
 
 
Baiete, NU imi pasa de motivele tale!
Fara mine nu poti sa faci nimic!
 
 
Mhu hu hua haha ha ha ha haha, ha!
 
 
 
Te salut din nou!
 
 
Si fac asta pentru ca m-am gandit ca povestea te-a bagat putin in transa. 🙂  si ca ai nevoie sa te trezesc, sa trag un pic de tine.
 
 
 
Poveste motivatiei pentru multi este un adevarat film de groaza.
 
 
Ce poate fi mai ingrozitor decat sa stii ce este bine pentru tine sa faci si sa nu poti face?
 
 
 
Realitatea este ca 1000 de motive nu sunt in stare sa bata la fund” 1 motivatie.
 
 

Despre subiectul de astazi aud ca se vorbeste foarte mult.

 

Probabil ca este cel mai in voga pentru ca pare a fi raspunsul la aproape toate intrebarile legate de viata.

 

De ce nu muncesc oamenii cum trebuie?  Pentru ca le lipseste motivatia.

 

De ce oamenii tot amana sa faca ceeea ce trebuie? Pentru inca isi cauta motivatia.

 

De ce oamenii nu mai sunt ca la inceput intr-o relatie? Pentru ca le-a disparut motivatia.

 

De ce oamenii prefera mai mult confortul decat evolutia personala? Pentru ca asteapta sa le vina motivatia.

 

De ce oamenii nu aplica ceea ce invata? Pentru ca si-au pierdut speranta ca vor mai gasi motivatia.

 

Toti avem cel putin un motiv ca sa o ducem mai bine, sa avem relatii mai bune, sa devenim mai buni in ceea ce facem. Dar se pare ca nu toti avem motivatie pentru toate astea.

 

Reusim sa scriem o lista intreaga de motive pentru care ne dorim un anumit lucru dar cand e sa facem lista cu ce avem de facut, nu reusim sa scriem mare lucru pentru ca ne trece prin minte un singur cuvant, motivatie.

 

OFFF! Mama ei de motivatie! Numai probleme ne creaza dom’le!

 

Oare nu s-ar putea imbunatati viata si fara ea? Sau macar daca s-ar gasi de cumparat si ar fi ieftina!

 

 

Vestea buna si vestea proasta

 

Azi am o veste proasta si una buna in legatura cu motivatia.

 

Pe care vrei sa ti-o spun prima data?

 

De fapt amandoua vesti pot fi considerate ori bune ori proaste. Asta depinde doar de tine. De aceea o sa ti le spun intr-o ordine oarecare.

 

1.Motivatia nu este neaparat o conditie ca sa treci la actiune.

 

 Nu ai nevoie neaparat de motivatie ca sa incepi sa faci un lucru pe care ti-l doresti. Poti sa incepi sa faci acel lucru fara ca la inceput sa fii motivat.

 

Hai sa iti explic de ce si cum!

 

Eu, de exemplu, acusi fac 6 ani de cand merg la sala si fac sport.

 

In copilarie si adolescenta iubeam sportul dar pe la 18 ani l-am lasat concentrandu-ma mai mult pe scoala si pe distractie. Iti dai seama ca nu mai era timp si de sport.  🙂 

 

Insa, din cauza ca sanatatea mea se subrezise si ma ingrasasem foarte mult, iar trigliceridele si colesterolul din corpul meu „parca isi propusesera sa atinga mia de unitati”, m-am apucat din nou de sport.

 

Am inceput sa merg la piscina si sa innot, sa alerg, sa practic kickboxing-ul si sa trag de fiare.

 

In aproape 6 ani am devenit mai atletic si mult mai sanatos. Parca am inceput sa intineresc.

 

Toate bune si frumoase.

 

Motivele mele ca sa fac sport continua sa existe si acum. Sunt mai sanatos, am chef de viata, vitalitate si toate laolalta imi dau o stare de bine (fetele ma plac mai mult – fie spus intre paranteze 😉 ) .

 

Si totusi, chiar si dupa aproape 6 ani, am destul de multe momente cand imi dispare motivatia.

 

Si e normal! Stii de ce? Pentru ca motivatia de a face ceva vine si pleaca, doar motivul pentru care faci acel ceva ramane.

 

Ceea ce trebuie sa faci este „sa o chemi mereu ianpoi”. Si sa stii ca ea vine. Crede-ma!

 

Ca sa faci asta, intreaba-te care sunt primii 2-3 pasi micuti de facut spre ceea ce vrei sa realizezi si pur si simplu fa-i! Vei fi uimit, simtind cum in acel moment motivatia vine iar la tine.

 

NU AI NEAPARAT NEVOIE DE MOTIVATIE LA INCEPUT! Mai intai fa ceva din ce trebuie sa faci si apoi, trepatat, apare si ea la tine.

 

Cand ma simt lipsit de motivatie ca sa merg la sala si imi este lene, eu fac urmatoarele lucruri:

 

Imi pregatesc ruxacul cu echipamentul, merg pe jos pana acolo, intru in vestiar ma schimb si zic „NA, acum ce poti sa mai faci? Vrei cumva sa te intorci acasa?”

 

Cand intru in sala si vad aparatele si atmosfera de acolo, imi vine cheful de sport. Adica, imi revine motivatia.

 

Ea imi reapare pentru ca m-am pus singur in situatia asta si nu doar am asteptat ca ea sa revina . Pentru ca m-am pus in situatia asta, ea este „nevoita sa revina, nu mai are de ales”😛

 

E ca si cum nu ai chef sa te duci la o petrecere de nunta, dar cand ajungi acolo si intri in atmosfera, te-apuca un chef de petrecut pana dimineata. Cheful tau de petrecere nu mai are de ales, nu mai poate spune „PAS!”.

 

Asta poate fi o veste buna pentru tine daca pana acum ai astepat motivatia si ea nu mai venea. Nu mai e nevoie sa o astepti! Cu cat o astepti cu atat ea se incapataneaza sa nu apara. Cand inceoi sa te pui in miscare si nu te mai gandesti la ea, atunci ea vine.

 

Insa, poate fi si o veste proasta daca pana acum te-ai obisnuit ca ea trebuie sa vina la tine fara ca tu sa faci nimic.

 

Cum e cand iti dai seama ca ai pierdut timp inutil si ca puteai acum mult mai departe daca nu stateai sa o astepti?

 

2. Cu un exercitiu de imaginatie iti poti declansa motivatia pentru orice

 

Aceasta este o veste buna in cazul in care iti doresti sa ai de la inceput motivatie pentru atunci cand tu consideri ca pasii de inceput ti se par totusi foarte greu de facut. (Pct. 1).

 

Vestea proasta este ca si in acest caz ai de facut ceva, de data asta, in interiorul mintii tale. Deci tot de tine depinde sa faci ceva decat sa stai sa astepti ca sa te simti motivat.

 

Inainte sa iti spun ce ai de facut, vreau sa te intreb ceva.

 

Te-ai intrebat vreodata ce se intampla cu exactitate in mintea ta atunci cand te razgandesti sau cand iti schimbi parerea despre lucruri?

 

Sunt sigur ca ai avut momente in viata ta cand te-ai intors deodata la 180 de grade si ai facut un lucru exact invers decat ai vrut initial si a iesit mult mai bine.

 

Parca ceva te-a impins sa procedezi asa, pur si simplu ai simtit la un moment dat un impuls care te-a pus in miscare si nimic nu ti-a mai stat in cale.

 

Ai vrea sa ai astfel de impulsuri legat de schimbarile pe care ti le doresti in viata ta? Sa incepi sa faci ceea ce trebuie, sa muncesti mai cu elan, sa evoluezi mai rapid, sa aplici tot ce inveti?

 

OK! Atunci o sa te invat cea mai simpla metoda prin care sa te simti motivat ca sa atingi orice obiectiv, chiar inainte de face ceva pentru el.

 

EXERCITIU –Ciocolata Godiva

 

Lui Richard Bandler, fondatorul NLP-ului,  ii placea foarte mult ciocolata Godiva.

 

De fapt, atunci cand se gandea la ea, simtea instant un impuls de neoprit de a-si cumpara acea ciocolata si de o manca.

 

Se trezea in el o motivatie foarte puternica de a manca acea ciocolata.

 

Ei, ce s-a gandit Bandler?

„Nu cumva acest impuls legat de ciocolata as putea sa-l folosesc si pentru alte actiuni ale mele? Sa ma simt la fel de motivat si cand am de facut ceva si nu prea am asa mare tragere de inima?” 

 

Zis si facut!

 

OK! Acum o sa trecem la tehnica propriu zisa pe care a creat-o Bandler.

 

SCOPUL TEHNICII: CRESTEREA INSTANTA A  MOTIVATIEI PRIN ASOCIEREA UNEI PLACERI LA UN COMPORTAMENT DORIT

 

1) Alege un comportament pe care doresti sa-l „motivezi” la maxim ( invatat, activitati profesionale, munca, afaceri, intalniri, aplicarea cunostintelor…) 

2) Gandeste-te la un comportament sau o activitate in legatura cu care ai o sursa de placere maxima atunci cand o faci. (mancat, relaxare, bani, sport, ….)

Observa atent imaginea acestei placeri. Priveste experienta prin ochii tai, fii atent la ce vezi, ce auzi, ce simti, cum este gustul, mirosul,…. in acel moment.

Amplifica aceasta stare emotionala de placere si dorinta nestavilita, marind si colorand cat mai mult imaginile. Lasa starea emotionala sa se imprastie in intreg corpul tau. Fa un stop cadru in timp ce te uiti la acest film si pastreaza in mintea ta aceasta imagine care iti creaza un impuls de neoprit. Denumeste aceasta imagine – IMAGINEA 1

3) Imagineaza-ti comportamentul sau actiunea pe care iti doresti sa o motivezi. Observa atent comportamentul si fa o poza mentala a acelei imagini pe care sa o denumesti –  IMAGINEA 2.

4) Imagineaza-ti cum se va modifica activitatea sau actiunea pe care o vei desfasura daca acest comportament il vei efectua cu maxim de randament si motivatie. Iti va aduce el beneficii? Care sunt aceste beneficii?

5) Aseaza in mintea ta imaginea 1 ( a placerii) in spatele imaginii 2 (a comportamentului nemotivant). Foloseste-ti creativitatea pentru a pune cele 2 imagini una dupa alta.

6) Fa un mic orificiu prin centrul imaginii 2 doar atat cat este nevoie pentru a vedea complet imaginea 1. Retraiesti din plin si bucura-te in timp ce simti emotia de placere si de motivatie pe care ti le ofera imaginea 1. 

7) Cand emotia ta de placere atinge un maxim, inchide foarte rapid orificiu si priveste imaginea 2 simtind emotia de motivatie si de dorinta nestavilita cu care „ai venit” de la imaginea 1. 

8) Repeta pasii 6-7, de 3-4 ori pana simti emotia de placere si de motivatie cand privesti imaginea 2.

9) Observa in urmatoarele zile ce modificari/schimbari au aparut in viata ta atunci cand te afli in acea situatie care la inceput era nemotivanta pentru tine.

 

Acesta este tot exercitiu. La finalul lui vei avea in fata imaginea a ceea ce vrei sa faci si de ea „va fi legata” emotia de motivatie puternica.

 

De fiecare data cand te vei confrunta cu situatia care la inceput era lipsita de motivatie, iti va veni in minte imaginea 2, iar acum vei simti acea emotie de dorinta mai mare, de mai multa atractie si mai multa motivatie pe care la inceput o simteai doar in legatura cu imagine 1.

 

Vei avea un impuls de a trece la actiune fara sa mai stai pe ganduri (Asta daca „lipitura” dintre emotia de succes si imagine s-a realizat cu succes).

 

Daca inca nu esti multumit de rezultat, repeta exercitiu in intregime de mai multe ori.

 

Acum la final vreau sa-ti spun un secret. Poti sa folosesti acest exercitiu si pentru alte emotii, cum ar fi entuziasmul, optimismul, increderea in tine, calmul,…

 

Poti chiar sa il folosesti si in cazul in care vrei sa ierti pe cineva. Pui poza acelei persoane ca imaginea 2 si in imaginea 1 ai ancorat deja emotia de iertare.

 

In acel moment tu ii spui subconstientului ca vrei sa te simti iertator de fiecare data cand vezi imaginea persoanei.

 

***

 

Scrie-mi te rog un comentariu sub articol si spune-mi care metoda de motivare este mai buna sau mai usoara pentru tine!

 

Te rog sa-mi adresezi orice intrebare cu privire la acest exercitiu si sa-mi ceri orice raspuns care crezi ca te-ar putea ajuta si mai mult sa-ti creezi o stare de motivatie maxima.

 

Asa cum ti-am spus deja, chiar daca stii beneficiile si motivele pentru care ar fi util sa faci o activitate sau o actiune, tu nu o vei face daca lipseste motivatia, sau o dorinta mare de implicare.

 

Daca, de exemplu, o dieta iti creaza neplacere, atunci punerea ei in aplicare va avea sanse mici de reusita pentru ca ea nu va putea sa invinga niciodata placerea mancatului in spatele careia se afla o alta motivatie destul de puternica.

 

Motivatia inseamna sa-ti creezi placere si dorinta maxima de implicare pentru a face un lucru.

 

Astept mesaje si sugestii de la tine.

 

Spune-mi pana data viitoare pe ce aspecte ale vietii tale vrei sa lucrezi? Ce neajunsuri sau probleme vrei sa-ti rezolvi prin exercitiile pe care ti le trimit?

 

Pe curand!

 

Cu drag si cu motivatia sa te fac sa-ti gasesti motivatia,  😛 

Ciprian

 

PS:

Asculta inregistrarea Mp3 ca sa faci exercitiul impreuna cu mine!

 

Iti va fi mult mai usor pentru ca la inceput vom face un scurt exercitiu de antrenare a mintii si in plus vocea mea te va ghida pe tot parcursul exercitiului.

 

Intra aici si asculta inregistrarea MP3





Ce părere ai despre acest articol ?

Comentarii

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

De ce sa te inscrii pentru pachet?


bifa Înveţi cum să-ţi pui rapid ordine in minte ca să îţi pui ordine în viaţă

bifa Înveţi cea mai eficientă tehnică de amplificare a încrederii în tine

bifa Afli cum să scapi de negativitate şi amintiri neplăcute

bifa Afli cum să amplifici o emoţie plăcută sau productivă

Ultimele articole